Malowanie 3D na klatce schodowej

Ul. Ku Farze w Lublinie
Malowanie ściany 3D, uliczka w perspektywie, obraz w czarno-bieli (mono-chromatyczny) namalowany na klatce schodowej. Obraz przedstawia wejście na ulicę Ku Farze w Lublinie. Malowidło powstało we Wrocławiu namalowane techniką natryskową za pomocą aerografu. Obraz został przemalowany ze zdjęcia znajdującego się obok. Zdjęcie zrobione w nocy, na zdjęciu bramę oświetla latarnia rzucając klimatyczny cień na sufit. Tworzy to ciekawy klimat. Cień rozchodzi się po suficie przypominając nogi pająka. Mamy tu do czynienia z perspektywą linearną. Punkt oczny znajduje w centralnej części malowidła, tworząc optyczną głębię obrazu. Grafika jest podzielona na klika planów. Pierwszy plan to wejście do bramy oraz brukowana uliczka, drugim planem jest środek bramy i latarnia rzucająca cień, trzecim planem jest dalsza część uliczki znajdująca się poza bramą. Ostatni plan jest najciemniejszy, nie ma tam mocnego źródła światła. Głównym źródłem światła w obrazie jest latarnia która daje punktowe lekko rozproszone światło ew centralnej części. Mural posiada dość mocne kontrasty. Głównym środkiem ekspresji w obrazie są efekty światłocienie i kontrasty które tworzą tajemniczy nastrój. Z malowidła emanuje spokój, kompozycja jest statyczna bez dynamiki ruchu. Zapraszam do obejrzenia zdjęć poniżej.
- Mural na klatce schodowej, malowidło w czarno bieli
- Mural na klatce schodowej, malowidło w czarno bieli
- Mural na klatce schodowej, malowidło w czarno bieli
- Mural na klatce schodowej, malowidło w czarno bieli
- Mural na klatce schodowej, malowidło w czarno bieli
- Mural na klatce schodowej, malowidło w czarno bieli
- Mural na klatce schodowej, malowidło w czarno bieli
Malowanie ściany 3D na klatce schodowej
Malowanie ściany 3D odbyło się na klatce schodowej. Malowidło ma za zadanie wizualnie powiększyć niedużą przestrzeń na klatce schodowej. Wykorzystana w tym malowidle perspektywa linearna daje złudzenie głębi, wyraźnie widać tu pierwszy, drugi i dalszy plan. Patrząc na malowidło zbiegającej się uliczki do punktu zbiegu, odbiorca ma wrażenie dali. Kolorystyka obrazu jest w czarno-bieli. Kompozycja tej pracy jest statyczna, nie obserwujemy tu żadnego ruchu. Mimo dużej wielkości mural powiększa przedpokój, zrobiło się bardziej przytulnie ale zarazem ciemniej.