Zwiedź Warszawę i odkryj mural w Pałacu Kultury i Nauki
Zapraszam na niezapomnianą podróż do Warszawy, gdzie czeka na Was wiele fascynujących atrakcji. Jednym z nieodzownych punktów na Twojej trasie powinien być Pałac Kultury i Nauki. To tutaj, na jednej ze ścian, znajduje się wyjątkowe malowidło mural ścienny w barze na 3 Piętrze.
Mural w barze bistro na 3 piętrze Namalowany w Pałacu Kultury
Mural w Pałacu Kultury i Nauki
Mural został stworzony z myślą o poprawieniu estetyki otoczenia, nadaniu przestrzeni wyjątkowego klimatu oraz ożywieniu ścian w barze bistro. Na malowidle przedstawiony jest fragment warszawskiej ulicy z historycznymi kamienicami, które kryją w sobie liczne fascynujące historie, urokliwymi kawiarniami, teatrem „Studio” oraz redakcją. To wszystko razem tworzy niepowtarzalne wrażenia i przenosi w sam środek tętniącego życiem miasta.
Mural jako wystrój baru
Na muralu namalowanym w Pałacu Kultury możesz zobaczyć postacie, ukazane w naturalnych pozach, pochłonięte rozmowami w kawiarnianych ogródkach lub podczas spaceru. To wszystko ma na celu zachowanie spontaniczności i autentyczności. Kolorystyka muralu to brązy i pastelowe odcienie, które nadają sepiowy klimat, wszystkie kolory są z domieszką bieli.
Czerwone elementy, takie jak rower, szyldy czy kobieca torebka i buty, stanowią efektowne akcenty dominanty kolorystycznej, które przyciągają uwagę i nadają malowidłu wizualnyh smaczków.
Obraz został tak namalowany by wydobyć głębię przestrzeni czyli perspektywę, która pokazuje wieloplanowość tła. Perspektywa ta w ciekawy sposób buduje przestrzeń wizualnie powiększając pomieszczenie.
Prace namalowane w podobnym klimacie:
Obraz ścienny wykonany w barze znajdującym sie w Pałacu Kultury. Aranżacja poprzez malowanie ściany miała na celu optyczne powiększenie niewielkiej przestrzeni w barze oraz poprawienie estetyki otocznia miejsca, a także stworzenie swoistej wizytówki tego lokalu i niepowtarzalnego klimatu.
Kolorystyka malowidła ściennego jest w kolorach sepii z domieszka bieli. Barwy różnią się pod względem jasności poprzez domieszkę białego koloru, nasycenie niektórych barw zostało przełamane właśnie rozjaśnianiem bielą. Gama barw nawiązuje bardziej do kolorów ziemistych mocno przełamanych. Najwięcej plam występuje w kolorach brązów. Na obrazie widać elementy faktury które różnią się między sobą porowatością, urozmaicając powierzchnię niektórych przedmiotów: bruk ulicy, tynk budynków itp. Faktura nadaje przestrzenności tej pracy.
Aranżacja malowidła odbyła się w taki sposób by jak najwięcej wydobyć przestrzeni z płaskiej ściany, patrząc na obraz widzimy trój planowość tła która powoduje złudzenie głębi czyli perspektywy. Na pierwszym planie widzimy uliczkę i ludzi siedzących w ogródku piwnym, drugi plan to dalsza cześć kamienic, kelner w tle, bruk. Trzeci plan to tło, budynki w oddali. Obraz prowadzi wzrok który podąża do punktu zbiegu na sam środek obrazu. W centralnym punkcie wszystko się schodzi do jednego punktu, jest to przykład perspektywy linearnej.
Grafika ścienna w całości wykonana została metodą natryskową za pomocą areografu. W końcowej fazie malowania obraz ścienny ostał zabezpieczony lakierem. Obraz ścienny jest w 100% pracą autorską, budynki nie odzwierciedlają żadnej istniejącej architektury przestrzeni miejsca